Regulamin świadczenia usług dietetycznych
Regulamin określa zasady korzystania z usług w formie stacjonarnej i on-line z zakresu dietetyki prowadzonych przez Urszulę Zwierczyk, prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Gabinet Dietetyczny Urszula Zwierczyk, ul. Gęsia 22a, 31-535 Kraków, NIP: 737 218 32 71, REGON: 368 898 800
§1 [Słownik pojęć]
Dietetyk – Urszula Zwierczyk, prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Gabinet Dietetyczny Urszula Zwierczyk, ul. Gęsia 22a, 31-535 Kraków, NIP: 737 218 32 71, REGON: 368 898 800
Poradnia – gabinet stacjonarny znajdujący się przy ul. Gęsiej 22a, 31-535 Kraków
Usługa zdalna – usługa wykonywana przez Dietetyka poprzez środki elektroniczne pozwalające komunikację na odległość, za pośrednictwem strony internetowej www.greenfitdiety.pl , poczty elektronicznej studiodiety.greenfit@gmail.com oraz telefonicznie +48 500126496
Usługa stacjonarna– usługa wykonywana przez Dietetyka osobiście, świadczona w Poradni.
Usługi dietetyczne – Usługi zdalne lub Usługi stacjonarne, które zostały określone w § 3 ust. 1 Regulaminu
Cennik – usługi świadczone przez Dietetyka, których wykaz znajduję się na stronie internetowej www.greenfitdiety.pl w zakładce cennik
Pacjent – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptowała Regulamin i korzysta z Usług dietetycznych
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie ochronie danych)
§2 [Postanowienia ogólne]
1. Regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z Usług dietetycznych.
2. Pacjenta, który wypełnił formularz zgłoszeniowy i zaakceptował warunki regulaminu uznaje się, że zawarł umowę o świadczenie usług dietetycznych na zasadach określonych w Regulaminie.
3. Pacjent akceptuje Regulamin przy Usługach stacjonarnych po podpisaniu oświadczenia o jego akceptacji; przy Usługach zdalnych po zaznaczeniu odpowiedniego pola, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki.
4. Dietetyk posiada profesjonalną wiedzę i wykształcenie z zakresu dietetyki oraz niezbędne środki organizacyjne i techniczne do świadczenia usług dietetycznych z należytą starannością wymaganą dla przedsiębiorcy.
5. Umowa o świadczenie Usług dietetycznych jest umową starannego działania i Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak oczekiwanych przez Pacjenta efektów korzystania z usług, ze względu na proces złożoności i wielości czynników ubocznych, wpływających na efekt tych usług, który jest niezależny od Dietetyka i nie da się go zniwelować jedynie zastosowanymi Usługami. Niemniej jednak Dietetyk będzie świadczył z należytą starannością z uwzględnieniem fachowej wiedzy i optymalnych dla każdego przypadku metod.
6. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe, nieregularne stosowanie lub całkowite zaprzestanie przez Pacjenta zaleceń wynikłych z Usługi.
7. Kontakt z dietetykiem prowadzącym jest możliwy pod adresem e-mail: studiodiety.greenfit@gmail.com oraz telefonicznie +48 500126496 w godzinach 10-18, od poniedziałku do piątku.
§3 [Prawo do korzystania z treści]
1. Materiał udostępniany przez Dietetyka, w tym indywidualnie sporządzone plany żywieniowe, wygląd oraz treści materiałów opracowanych przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych w ramach Usługi wyłącznie na użytek własny bezpośrednio związany z realizacją usługi dietetycznej.
3. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Usługodawcy.
§4 [Zakres usług i cennik]
1. Dietetyk świadczy następujące Usługi dietetyczne:
a) przeprowadzanie konsultacji (w trybie stacjonarnym lub elektronicznym),
b) ocena dotychczasowego stylu odżywiania,
c) układanie indywidualnych jadłospisów oraz zaleceń,
d) wywiad chorobowo-żywieniowy,
e) ocena wyników laboratoryjnych,
f) sporządzenie planów suplementacyjnych,
g) edukacja żywieniowa,
h) umożliwienie zarezerwowania i zmienienia terminu wizyty,
i) zadawanie pytań drogą elektroniczną oraz telefoniczną,
2. Usługi dietetyczne świadczone są odrębnie oraz w różnych pakietach, których szczegółowy zakres i czas trwania określone są na stronie internetowej www.greenfitdiety.pl w zakładce cennik.
3. Cennik Usług dietetycznych określony jest na stronie internetowej www.greenfitdiety.pl w zakładce cennik. Podane ceny są cenami brutto.
§5 [Usługi stacjonarne]
1. Dietetyk prowadzi usługi stacjonarne w Poradniach, po uprzednim umówieniu wizyty przez Pacjenta.
2. Umówienie wizyty odbywa się za pośrednictwem telefonicznym pod numerem: +48 500126496, drogą mailową: studiodiety.greenfit@gmail.com oraz przez stronę przychodni Open Medical, w której mieści się Przychodnia: www.openmedical.pl
3. Pacjent przez wizytą powinien przygotować się do konsultacji, a w szczególności:
a) uzupełnić i wysłać drogą mailową w wersji elektronicznej kwestionariusz żywieniowy na adres studiodiety.greenfit@gmail.com, którego pusty dokument wcześniej przesyła Dietetyk na wskazany przez Pacjenta adres mailowy
b) przesłać drogą mailową na adres studiodiety.greenfit@gmail.com wyniki badań laboratoryjnych wykonanych w ciągu ostatnich 6-12 miesięcy,
c) przygotować się do wizyty zgodnie z wytycznymi na stronie www.greenfitdiety.pl w zakładce Pierwsza wizyta
4. Pierwsza wizyta konsultacyjna obejmuje:
a) zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja,
b) wykonanie analizy składu ciała,
c) przeprowadzenie wywiadu żywieniowo-zdrowotnego,
d) analiza wyników badań laboratoryjnych,
e) określenie celów i trybu współpracy,
5. Po konsultacji pacjent otrzyma plan żywieniowy w ustalonym terminie, nie później niż 7-14 dni po wizycie.
6. Pacjent zobowiązany jest stawić się punktualnie na spotkanie związane z realizacją Usługi.
7. W przypadku spóźnienia na umówią wizytę, czas wizyty zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
8. W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wcześniej wizytę Pacjent jest zobowiązany jest poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
9. Płatności za Usługę stacjonarną dokonuje się w formie gotówkowej w trakcie wizyty lub przelewem na dane przekazane przez Dietetyka.
§6 [Usługi zdalne]
1. Dietetyk prowadzi Usługi zdalne za pośrednictwem kontaktu telefonicznego +48 500126496 lub poczty elektronicznej studiodiety.greenfit@gmail.com i aplikacji Google Meet, po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu przez pacjenta i wypełnieniu kwestionariusza żywieniowego.
2. Pacjent za pośrednictwem e-mail lub telefonicznie umawia się na wizytę zdalną z Dietetykiem w ustalonym terminie.
3. Po zaakceptowaniu Regulaminu i umówieniu wizyty zdalnej, Dietetyk prześle kwestionariusz żywieniowy oraz tabelę pomiarów do wypełnienia. Pacjent jest zobowiązany do wypełnienia kwestionariusza oraz tabeli pomiarów i odesłania na e-mail Dietetyka przed konsultacją.
4. Pacjent zobowiązany jest do opłacenia konsultacji zdalnej zgodnie z cennikiem, który znajduje się na stronie internetowej www.greenfitdiety.pl w zakładce cennik.
5. W wyznaczonym terminie Dietetyk i Pacjent połączą się on-line za pośrednictwem programów umożliwiających kontakt dźwiękowy i wizyjny na odległość. Podczas konsultacji zostanie opracowana strategia dalszego działania.
6. W wyznaczonym terminie, jednak nie później niż 7-14 dni po konsultacji zdalnej Pacjent otrzyma od Dietetyka plan żywieniowy.
7. W przypadku braku możliwości odbycia umówionej wcześniej Usługi zdalnej Pacjent jest zobowiązany jest poinformować Dietetyka najpóźniej na 24 godziny przed planowanym spotkaniem.
§7 Odwoływanie i przekładanie wizyt
1. Pacjent ma prawo przełożyć oraz odwołać wizytę dotyczącej tej samej usługi 3 razy. Jeśli wizyta dotycząca tej samej usługi zostanie przełożona lub odwołana 4 raz, pacjent ponosi 50% kosztów usługi.
2. Pacjent ma prawo przełożyć oraz odwołać wizytę minimum 24h przed planowaną datą nie ponosząc z tego tytułu żadnych kosztów.
3. Jeśli pacjent odwołuje lub przekłada wizytę w czasie krótszym niż 24h godziny, ponosi 50% kosztów usługi.
§8 [Odstąpienie od umowy]
1. W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnienie zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
2. W przypadku umów zawieranych w gabinecie dietetycznym:
a) Dietetyk ma prawo odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w § 2 ust. 12;
b) Pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Usługodawca podejmie się przygotowania planu żywieniowego, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy na wykonanie Usługi.
3. Dla zachowania terminu niezbędne jest przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie winno być przesłane papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z jego treścią.
4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą, a Dietetyk zwraca Pacjentowi zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§9 [RODO]
1. Administratorem danych osobowych Pacjentów przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług dietetycznych jest Urszula Zwierczyk, prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod firmą Gabinet Dietetyczny Urszula Zwierczyk, ul. Gęsia 22a, 31-535 Kraków, NIP: 737 218 32 71, REGON: 368 898 800
2. Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może kontaktować się drogą pocztową lub za pośrednictwem e-mail, na adresy wskazane w ust. 1 powyżej.
3. Administrator przetwarza dane osobowe Pacjentów na podstawie następujących przepisów:
a) przetwarzanie danych osobowych Pacjentów odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług dietetycznych lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy,
b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. prowadzenie dokumentacji księgowej, fakturowanie
c) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią zgodnie art. 6 ust. 1 pkt f RODO, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
4. W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Dietetyk zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.
5. Odbiorcami danych osobowych mogą być również organy władzy uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
6. Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy w celach:
a) wykonaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych,
b) składaniem reklamacji oraz dochodzeniem roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń,
c) w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.
7. Pacjent ma prawo do: dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia bądź ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a RODO- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług dietetycznych.
9. Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
§10 [Postanowienia końcowe]
1. Regulamin obowiązuje od dnia 6.12.2017 r.
2. Dietetyk zastrzega możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie.
3. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu. Postanowienia nowego Regulaminu będą wiązały Pacjenta tylko i wyłącznie po jego uprzedniej akceptacji.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.